Het afgelopen jaar zijn we regelmatig (lees maandelijks of zelfs wekelijks) lastig gevallen door recruiters en werving- en selectiebureaus met de vraag of we nog op zoek zijn naar nieuwe medewerkers. Iedere keer staan we deze partijen netjes te woord en krijgen ze van ons hetzelfde antwoord: “Nee, we zijn niet geïnteresseerd”.

De keuze om niet in zee te gaan met recruiters is een bewuste keuze en hangt niet alleen samen met de torenhoge kosten of het feit dat potentiële medewerkers met een echte passie voor internet marketing ons zelf kunnen (misschien zelfs moeten) ‘vinden’ via het internet. Nee, met onze opgedane kennis en ervaringen hebben we onze eigen online recruitment strategie ontwikkeld en werven we zelf onze nieuwe (junior) collega’s.

Waarom we dit hebben gedaan en hoe je in het vervolg ook zelf al via een aantal eenvoudige stappen aan de slag kunt gaan met het vinden van nieuwe medewerkers, leggen we uit in de rest van dit artikel aan de hand van een aantal tips.

1. Het werven van een nieuwe collega begint met het juiste functieprofiel

Leuk, dat zoeken naar een nieuwe collega, maar waar moet je beginnen? Zelf op zoek gaan naar de juiste kandidaat kan alleen met een goede voorbereiding. Waar moet je nieuwe werknemer aan voldoen? Zoek je iemand die net is afgestudeerd of gaat je voorkeur uit naar iemand met wat meer ervaring?

Stel bij het opstellen van een functieprofiel duidelijke eisen en richtlijnen. Denk daarbij niet alleen aan leeftijd en aantal jaren werkervaring of studie, maar ook aan criteria als interesses, branches of het type bedrijf waar je potentiële werknemer momenteel werkzaam is. Deze criteria kunnen namelijk later weer van pas komen tijdens je zoektocht via verschillende social media kanalen.

Lees de overige 9 tips hier…

 

Contact Us

Laat hier je bericht achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.